تحقيق در مورد جنايتهاى خاندان پهلوى

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن تحقيق در مورد جنايتهای خاندان پهلوی :

جنایتهای خاندان پهلوی

پهلوی اول دستور داد هر رئیس صنفی باید هم صنفان خود را در روز معیّنی همراه با زنانشان و بدون حجاب در محلّی جمع نماید.
روز اوّل از خود شاه و زن بی حجابش شروع شد, روز بعد از وزرا و خانواده هایش و روز سوم وکلا; و به همین ترتیب تا یک روز هم نوبت به اهل علم و خانواده هایشان رسید.
این برنامه ریزی برای آن بود که اهل علم را مجبور به چنین عملی بکنند و در نتیجه بی حجابی رواج پیدا کند.

شاه از امام جمعه خواست این کار را ترتیب دهد, امام جمعه آن وقت از شاه مهلت خواست چون می دانست گوش ندادن به حرف شاه چه عاقبت سختی را به دنبال دارد.
امام جمعه به نزد مرحوم آیت اللّه سید محمد بهبهانی (قدس سره ) آمده جریان را به عرض ایشان رسانید ایشان فرمود: این را بدانید برای هر انسانی چهار چیز است .
یکی مال , دیگری زندگی , سوّم ناموس , چهارم دین حال اگر بنا باشد یکی از این فدای دیگری بشود, باید مال را فدای زندگی , زندگی را فدای عرض و تمام را فدای دین کرد.
بعد مرحوم آیت اللّه به امام جمعه فرمود: شما عمر خود را نموده اید و از عمرت چندی بیش باقی نمانده چه بهتر که دستور را عملی نکنی , زیرا اگر به دستور شاه عمل کردی خودت را به عذاب ابدی گرفتار خواهی نمود.

اضافه بر این تاریخ هم ترا لعن می کند, اما اگر کشته شوی سعادت دنیا وآخرت را برای خود کسب نموده ای پس از آن شاه امام جمعه را برای گرفتن جواب طلبید, امام جمعه همان جوابی را به شاه داد که آن مرحوم فرموده بود.
پهلوی از سخن او بسیار خشمگین شده گفت : این سخن او نیست بلکه سخن سیدمحمّد بهبهانی است و به ناچار آن عالم را رها ساخت و خداوند هم آنها را از شر پهلوی نجات داد و به عزت دنیا وآخرت نائل گشته رحمت خدا بر آنان باد. حقانیت حجاب
حجاب , مانند فانوس است و زن شبیه به شمع است و حیا و عفت او همانند نور شمع , یعنی زن عفیف همچون شمع روشن است و زنی که عفت خود را از دست داده و بی حیا شده چون شمع خاموش است .

در قدیم فانوس یک ظرفی بود مسی و یک پارچه شمعی که نور پس ‍ می داد, در اطرافش بود, شمع را داخل آن می گذاشتند و بعد روشن می کردند حال اگر باد می وزید این شمع خاموش نمی شد. اما اگر شمعی بیرون بود, همین که نسیمی می وزید, خاموش می شد: زن شمع و این حجاب چون فانوس است روشنی همیشه شمع به فانوس است .
شمع اگر بخواهد روشن بماند, باید در این فانوس باشد و این فانوس ‍ برای حفظ نور و روشنایی اوست وزندان نیست .(104)
پر طاووس

طاووس تا وقتی که پر دارد زیبا و قشنگ است اگر پر طاووس را از او بگیری و عریان بشود, چقدر زیبایی خود را از دست می دهد. در حقیقت حجاب برای زن همانند پر برای طاووس است .(105)
پوشش برای شیر زن آگاه
چون پر بود که زینت طاووس است
ارزش چادر

می دانید چادر یعنی چه ؟ درِ خانه شما چقدر ارزش دارد؟ بگو 100 هزار تومان حال اگر این در کنده بشود و یک شب بی در باشی , چقدر ضرر دارد؟
چادر یعنی در خانه . 100 هزار تومان می دهد, یک میلیون تومان حفظ کند.
دور خانه هایتان سیم و میله می زنید, یعنی چند هزار تومان خرج می کنید, اما صد برابرش را حفظ می کنید, خارجی ها چادر ندارند پس خانه شان هم در ندارد البته دیوار هم ندارد.
هر که خواهد گو بیا و هر که خواهد گو برو.

شما دیده بودید که در آبادان , انگلیسی ها آمده بودند آنجا خانه ساخته بودند. آنجا دیوار نکشیده بودند, گفتند: چرا نمی کشید؟ گفتند با دیوار فضای خانه گرفته می شود. باید خانه باز و دلباز باشد وهمه خانه ها می شود یک خانه .

حال بیا و همه خانه ها را نگاه کن . زنها از خانه بیرون می آمدند,! اما در معرض دید همه مردم , آبادانیها که این طور نبودند, انگلیسی ها این ارمغان را برای ایشان آوردند. و الاّ اینها از غیورترین و جدّی ترین مردم بودند. اما مدتی با اینها معاشرت کردند و عوض شدند.
الان هم دارند زنده می شوند و خودشان را دارند حفظ می کنند و گذشته را جبران می کنند چه شهیدهای خوبی اینها در انقلاب دادند و چه صبر خوبی در دوران مهاجرت انجام دادند امّا این غم فسادی که اینها خوردند از معاشرت با انگلیسی ها بود.

شما می دیدید خانواده هایی که وضع خوبی داشتند, رفتند اروپا و برگشتند و بی غیریت شدند.(106)
بخشنامه ضد حجاب
وزیر آموزش و پرورش رژیم گذشته منوچهر گنجی به دستور مسئولان رژیم بخشنامه زیر را برای اجرا به سراسر کشور صادر کرد
(23/8/2535 (1355 شمسی ) شماره 243/36 از دفتر خدمات محرمانه )
اداره کل آموزش و پرورش

طبق گزارشات رسیده , مشاهده می شود هنوز در جلسات امتحانات مدارس و در کلاسهای درس دوشیزگان با چادر حضور پیدا می کنند و با توجه به تحولات بنیادی که در عصر رستاخیز در کلیه شئون کشور بخصوص در زمینه آزادی زنان بعمل آمده اند لذا استفاده از چادر صرف نظر از اینکه با روح انقلاب سفید ایران سازگاری ندارد, از نشانه های عقب ماندگی زنان از کاروان ترقی و تمدن نیز به شمار می رود.

دستور فرمائید مراقبتهای لازم به عمل آید که در کلاسهای درس و جلسات امتحانی دانش آموزان و بانوان بدون چادر و با لباس مناسب شرکت نمایند.
مدیر کل و رؤ سای ادارات آموزشی و پرورشی مسئول اجرا این دستور می باشند وصول بخشنامه و نتیجه اقدامات محوله را به دفتر حفاظت اعلام دارید.
وزیر آموزش و پرورش منوچهر گنجی

لازم به تذکر است که منوچهر گنجی از عناصر فراری رژیم گذشته و از ضد انقلابیون مقیم خارج کشور است که اسناد ارتباطش با سیا و اخبار دریافت کمک وی از آمریکا در سالهای گذشته منتشر شده است (ماهنامه صبح سال دوم شماره 66 ص 62 عین بخشنامه را گردآوری کرده است .
بخشنامه یادشده دو سال قبل از انقلاب صادر شده است و ملاحظه می کنید که اگر انقلاب نشده بود رژیم منحوس چه فاجعه ای بوجود می آورد.
چنانکه در سال 1355 نیز تصویب کردند که ضمن تعلیمات اجباری ورود بانوان , دانشجویان و دانش آموزان دختر باحجاب به مراکز آموزشی ممنوع است , سوار کردن افراد با حجاب به قطار, هواپیما و ماشین های شرکت واحد ممنوع می باشد و بلیط به آنها فروخته نمی شود فقط بانوان 60 سال به بالا مثتثنی هستند و نگارنده خود قبل از انقلاب در یکی از شهرهای غرب کشور شاهد بودم که زنان بی حجاب را آنهم با وضع بسیار زننده ای در مدارس راهنمائی پسرانه بعنوان معلمین دینی منصوب کرده بودند و بارها می دیدم که معلمین بی حجاب آرایش کرده در خیابانها راه افتاده و دانش آموزان را که همانند عروسک آنها را درست کرده بودند بدنبال خود می گردانیدند.

خدا را شکر می کنیم که با این انقلاب اسلامی ملّت ما بخصوص زنان و جوانان از آثار خانمانسوز نقشه های بیگانگان در امان ماندند و الحمدللّه .(107)
ارزشهای گرانقدر حجاب
زن با حجاب و چادری , رضایت پروردگار را به دست می آورد.
زن بد حجاب وبی حجاب سبب خشنودی شیطان می شود.
حجاب مواظبت از گل میباشد.
جمال زن در جلال حجاب است .

زن با حجاب , نزد شوهر محبوبتر است .
حجاب باعث آرامش روح است .
حجاب نشانه عدم کمبود و عدم حقارت نفس است .
حجاب , باعث دوام بیشتر زندگی می شود.
اضطراب در زنان با حجاب , نسبت به بد حجابها کمتر است .
حجاب مصونیت است , نه محدویت .

حجاب و چادر, نشانه عفاف زن است .
دختر با حجاب , زودتر همسر می یابد.
حجاب , ارزش زن را بالا می برد.
حجاب , یعنی , گسستن قیود اسارت نفس و رهایی از آن است .
فساد و سقط جنین در با حجابها کمتر است .
زن با حجاب , مردان هرزه را در اهدافشان نا امید می کند.
حجاب نشان دهنده حیا و پاکی روح و روان زن است .
زن با حجاب , در تحصیل علم موفقتر است .

حجاب و تقوا, آدمی را بهشتی می کند.
حجاب , مانع ایجاد فرزندان نامشروع می شود.
حجاب , نشان د هنده استقلال در فرهنگ مذهبی و ملّی است .
چادر مشکی زن و حجاب او, تیر زهر آلودی برقلب شیطان بزرگ است .
حجاب , خطرات اوباش و اراذل را از زن دور می کند.
طلاق و فروپاشی زندگی در زنان با تقوا و با حجاب کمتر است .
زن محجّبه , باعث عزت و سرافرازی خود و شوهرش است .

محجّب بودن , یعنی , خروج از ولایت شیطان و د خول در ولایت اللّه است .
زن با حجابش , د شمنان را در اهدافشان که همان ضربه به اسلام است , شکست می دهد.
زن باحجابش , رو ح شهدا را شاد می کند و به جرگه پیروان واقعی شهدا می پیونداند.
زن باحجاب , حق شوهر را ضایع نمی کند و به او خیانت نمی ورزد.

چادر مشکی , باعث غمگینی شیاطین و هرزگان و روشنی دل مؤ منان است .
حجاب زن , نشانه غیرت پدر, برادر و شوهرش است .
حجاب , مبیّن ایمان و اعتقاد زن به خداوند سبحان و روز قیامت است .

حجاب , بیانگر شخصیت حقیقی زن است , در حالی که بد حجاب اصالت و هویّت خود را از دست می د هد.
زن چادری و با حجاب ,مطیع خداست و زن بد حجاب , مطیع شیاطین است .
زن محجّب , شیطان را (در عملِ خود که همان فساد و انحراف است نا امید می کند.

زن با حجاب , باحجابش به قرآن شریف و ائمه (علیهم السلام ) و خون شهدا و;.احترام می گذارد, ولی بد حجاب به همه اینها کج دهنی می کند.
دختران و زنان با حجاب , از لحاظ روحی و اخلاقی سالمترند, در حالی که بد حجاب و بی حجاب با ناز و عشوه ; می خواهد نقایص خود را جبران کند.
زن با حجاب , باپوشش خود, آرایش و زینت را به شوهرش اختصاص ‍ می دهد, ولی بد حجاب با عشوه و آرایش خود, می خواهد محبوب همه باشد, نه شوهر خویش .
زن باحجاب , همچون مروارید است در صدف که به شوهرش ‍ اختصاص دارد, ولی زن بد حجاب , مانند جواهرات بدلی بدون پوشش ‍ هستند که در هر جا به چشم می خورند.
زن با حجاب , نخستین عشق و گوهر عفت خود را به شوهرش تقدیم می دارد, ولی زن بی حجاب و بی تقوا, بعد از معاشرتهای بسیار و در معرض نگاههای مختلف قرار گرفتن , شاید آخرین عشق خود را به شوهرش ‍ می دهد.

زن به بفرموده حضرت علی (ع): مانند گل خوشبو است .
حجاب باعث می شود,زن لطافت و طبیعت خود رااز دست ندهد و مانند گلی شود که در دسترس همگان نیست و زود پژمرده نمی شود,ولی زن بی حجاب وبدحجاب , مانند گلی است که در اماکن عمومی و پارکها قرار دارد و سریع لطافت و طبیعت خود را از دست می دهد و باغبان که همان شوهر است , اندک اندک به گل بی اعتنا می شود.
زن محجوبه , چون کمتر دیده می شود, محبوب است و هر چه محبوب شد مطلوب است .(108)
توصیه چارلی چاپلین به دخترش

چارلی که در آوریل 1889 در لندن به دنیا آمد, یکی از کمدین های مشهور جهان است .
در نامه ای به دخترش می گوید:
برهنگی بیماری عصر ماست و من پیرم شاید حرفهای خنده آور می زنم , امابه گمان من تن عریان تو باید مال کسی باشد که روح عریانش را دوست داری .(109)
نتیجه

از آنچه گفتیم معلوم شد که زن , با حجاب خویش می تواند شرافت خویش را حفظ کند و زن شایسته ای برای همسرش باشد. زن با حجاب خود می تواند همسرش را اسیر خود گرداند و اگر شوهرش بی اعتقاد هم باشد به دنبال زن دیگری نرود که خود این مسا له , باعث استحکام نظام خانواده می گردد.
بر همین اساس بود که بازیگران و گویندگان سابق سینما و تلویزیون از آن کارها توبه کرده اند و هنرمند واقعی گشته اند و حفظ شخصیت حقیقی خود را در حجاب یافته اند و دانستند که پیش از آن ملعبه دست مشتی خدانشناس بوده اند, و از وجود و زیبایی آنان برای جلب مشتری بیشتر در فیلمها استفاده می شد, تا به این طریق زراندوزان از خدا بی خبر سریعتر به مطامع دنیوی برسند.

دلسوزانه به همه بانوانی که در این راهها قدم می نهند عرض می کنیم : راهی که دیگران رفتند و سالها تجربه کردند و چیزی جز ضرر برایشان حاصل نشد, عاقلانه نیست شما آن راه را بروید.
تقاضا داریم به آغوش اسلام باز گردید ودرسایه لطف و رحمت خداوند بزرگ زندگی کنید, که سعادت دنیا و آخرت در آن است .
و گناه و نافرمانی حق تعالی ضررش به خود انسان بر می گردد. برهمین اساس خداوند سبحان می فرماید: ; یا ایّها الناس انّما بغیکم علی انفسکم ; ای مردم , طغیان و سر پیچی از دستورات الهی , ضررش به شما بر می گردد.(110)
فساد و سقوط اجتماع

از دیر باز فساد, عامل تباهی اجتماعات بشری بوده است بطوری که می توان این تجربه را بعنوان یکی از قوانین حاکم بر ملّتها بحساب آورد که تاریخ موارد آنرا بطور مکرر ثبت کرده است .
امّتهای گذشته , مسلمان و حتی جوامع غیر اسلامی هر یک زیانهای ناشی از این فرهنگ را متحمل گشته اند که در این نوشتار بذکر نمونه ای از هر یک بسنده می کنیم .
شکست مسلمانان وزوال اسلام در اندلس
اَندُلُس که امروز اسپانیا نامیده می شود در سال 711 میلادی به تصرف مسلمانان در آمد با آن که اروپا در حالت توحش و قرون وسطائی می زیست , مسلمانان اسپانیا را باوج تمدن و دانش رساندند.

دکتر گوستاولون دانشمند معروف فرانسوی در اینباره می نویسد:در زمان مسیحیان اسپانیا قبل از اعراب , تمدن و آبادی جز همان مقدار که وحشیان گوت داشتند در این کشور بچشم نمی خورد, اعراب مقارن باپایان فتوحات خود در این سرزمین دست به اصلاحات و عمران و آبادی زده و در زمانی کمتر از صد سال توانستند زمینهای لم یزرع و موات را زیر کشت و زرع در آورده و شهرهائی که بصورت ویرانه در آمده بود از نو بسازند و بناهای بسیار عالی و مهم در آنجا بنا کنند و از طرفی ارتباطات خارجی با کشورهای دیگر برقرار سازند.
سپس دست به ترویج علوم و دانش زده بهمین منظور کتب یونانی و لاتینی را به زبان عرب ترجمه کردند, دانشگاههای بزرگی تا سیس نمودند که یکی از همین دانشگاهها مدت زمانی مرکز نشر علوم و معارف در تمام قاره اروپا شده بود;و در حقیقت قرطبه برای مدت سیصد سال مترقی ترین شهرهای دنیای آنروز بوده است .

مسلمانان حدود 800 سال در اسپانیا قدرت را در دست داشتند و اسپانیا در این مدت مهد علم و تمدن گردیده بود تا آنکه دشمنان با انتشار فساد و بی حجابی و رواج مشربات الکلی و بی بندوباری و بالاخره در اثر اختلاف زمامداران حکومت مسلمانان ساقط گردید.
بلکه طبق نوشته دکتر گوستاولوبون : بعد از سقوط حکومت مسلمین , نخست مسلمانان را بزور وادار به قبول دین مسیح کردند, سپس ‍ محکمه های تفتیش عقائد, دستور سوزاندن این تازه مسیحیان را داد.

ببهانه اینکه اینها واقعاً به دین مسیح در نیامده اند و بقیه را وادار به مهاجرت کردند. در سال 1610 میلادی دولت اسپانیا دستور داد تمام اعراب از اسپانیا بیرون روند و مهاجرت کنند اعراب که با این دستور ناچار بجلای وطن گشتند در سر راه که می خواستند از اسپانیا هجرت کنند بیشترشان بدست مسیحیان کشته شدند آنگاه بنقل از راهب بلیدا می گوید: 4/3 این مهاجران در اثنای مهاجرت کشته شدند .

و اضافه می کند: و او (بلیدا) همان کسی است که کاروان یکصد و چهل هزار نفریشان را کشت . این مورخ معروف فرانسوی بنقل از سدیلو مورخ معروف می نویسد: از زمانی که فردیناند اسپانیا را فتح کرد, تا آخرین مهاجرت اعراب سه میلیون نفر از نفوس اسپانیا کاسته شد.
می بینیم چگونه یک ملت مسلمان بر اثر فساد؛ حکومت , فرهنگ , دین و حتی جان خود را از دست دادند.
آری اینست نتیجه جوامعی که از مسیر فطرت منحرف گشته و در گرداب فساد غوطه ور شده اند. باشد که کشورهای اسلامی از آن درس عبرت بگیرند.
پیامبر(ص ) فرمود: لا یُلْدغ الْمُؤ مِن مِنْ جُحرٍ مَرَّتَین

مؤ من هرگز از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.(111)
گفته ها
براستی فساد بصورت کنونی جز بدبختی و نکبت چه چیزی را با خود بارمغان آورده است ؟
عمق فاجعه ناشی از فرهنگ بر هنگی آنقدر زیاد است که سران استکبار را هم بفریاد درآورده است کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا می گوید: از هر هفت جوانی که به سر بازی اعزام می شوند 6 نفرشان نالایق و سست عنصر از آب در می آیند و این بدان سبب است که افراط در شهوترانی استعدادهای بدنی و روانی آنان را کاسته است .
خروشچف رئیس اسبق اتحاد جماهیر شوروی در اینباره می گوید:

آینده شوروی در خطر است و جوانان هرگز آتیه امید بخشی ندارند, زیرا بی بندوبار و اسیر شهوات گشته اند.
ویل دورانت مورخ معروف می گوید: ما میراث اجتماعی خود را با این فساد انبوه به هدر خواهیم داد.
جالب تر آنست که بدانیم عوارض شوم فساد بجائی رسیده است که حتی کندی در خواست کمک کرده و می گوید: نسل جوان اروپائی و آمریکائی هوسبازند من برای نسل آینده آمریکا بیمناکم .
از این رو دانشمندان و روشنفکران و مصلحین اجتماع را دعوت می کنیم که در باره این خطر بزرگ که دنیای بشریت را تهدید می کند فکری کرده و راه علاجی پیدا نمایند.
آری حجاب است که با کنترل غریزه و نظم و قانون بخشیدن با رضای آن جامعه را استوار ساخته , و آنرا در مقابل عوامل سقوط بیمه خواهد کرد. بامید بیداری جوامع اسلامی و بازگشت به فرهنگ ملی اسلامی خود.
عاقبت اندیشی :
مردی با اصرار از پیامبر گرامی اسلام (ص ) خواست تا به او پندی بیاموزد؛ رسول اکرم (ص ) تا سه بار به او فرمود: اگر بگویم بکار می بندی ؟
هر سه بار جواب شنید. بلی یا رسول اللّه .
آنگاه پیامبر فرمود:

اِذا هَمَمْتَ بِأ مرٍ فَتَدَبَرَّ اِنْ یَکُ رُشْدا فَاَمْضِهْ وَ اِنْ غَیّاً فَاَنْتَهِ عَنْه .
هرگاه تصمیم بکاری گرفتی در عاقبت آن کار بیندیش اگر دیدی عاقبتش ‍ خوب است آن را دنبال کن و اگر عاقبتش تباهی است از آن صرف نظر کن .
کاش بی حجابان عصر ما لحظه ای به نتایج کار خویش می اندیشیدند! و آینده فرزندان و جامعه خویش را با دست خود بخاطر تقلید از بیگانگان به آتش نمی کشیدند!!
غم انگیزترین فاجعه معاصر آنست که بعضی از زنان جوامع اسلامی به فطرت , مذهب , فرهنگ و تمدن ملّی خود, پشت پا زده و بجای آنکه به عواقب شوم و خطرناک آن بیندیشند. افتخار می کنند که به فرهنگ از ما بهتران !؟ نزدیکتر شده و متمدّن و متجدّد! گشته اند.

کاش حفظ شخصیت زن و استواری جامعه خویش را بر خودنمائی و آرایشهای مبتذل مقدّم می نمودند.
کاش بجای تقلید کورکورانه و غرق شدن در این مرداب خطرناک با دیده ای باز به بررسی فوائد حجاب و عوارض فساد پرداخته و آنگاه راه خویش را انتخاب می کردند.(112)
حجاب پیام عاشورا

قیام خونین کربلا که ماهیّتش امر به معروف ونهی از هر منکر بود بنیان فساد را لرزاند. آری سالار شهیدان برای حفظ ارزشهای متعالی دین بپا خاست و به شهادت رسید. ولی رسالت عاشورا همچنان در قافله اسیران کربلا پی گیری شد, با قافله اسیران غم همراه می شویم تااز لابلای کلمات آن عزیزان پیام عاشورا را با گوش جان بشنویم .
یزید فاجعه کربلا را با تبلیغات فراوان پیروزی خواند و مردم را برای تماشای پیروزیهایش دعوت کرد, اینک قافله اسرا نزدیک شهر دمشق رسیده است , ام کلثوم نزد شمر آمد و فرمود: ما را از راهی ببر که تماشاچیانِ کمتری جمع شده اند و سرهای مطهّر شهیدانمان را از بین محمل و کجاوه های ما جدا کن و آنها را در جلو قافله حرکت بده تا توجّه مردم به دیدن آنها جلب گردد و صورت دختران پیامبر از نگاه نامحرمان محفوظ بماند.

ام کلثوم اینگونه مسؤ لیت خویش را ادا نمود ولی به این در خواست توجهی نگردید.
قافله اسیران به شهر شام داخل شد سهل بن سعد ساعدی می گوید: ناگاه دیدم زنانی بر شتران بی روپوش سوارند نزدیک شدم واز نخستین زن پرسیدم کیستی ؟!
گفت : سکینه دختر امام حسین (ع ) هستم .

گفتم : آیا حاجتی داری تا برآرم که من سهل بن سعد ساعدی هستم جّد ترا دیدم حدیث او را شنیدم .
گفت : ای سهل به حامل این سر بگو که آنرا پیشتر بَرد تامردم مشغول نگریستن آن شوند و به حرم پیغمبر(ص ) نگاه نکنند. سهل می گوید: چهار صد دینار دادم تا سر را جلوتر بُردند.
قافله اسیران را نزد یزید آوردند زینب (علیهاالسلام ) لب به اعتراض ‍ گشوده فرمود: ای پسر آزاد شده !!آیا عدالت اینستکه زنان و کنیزانت را در پشت پرده و مارا در بین نامحرمان جا داده ای ؟ امّا سکینه (علیهاالسلام ) اندوه جانکاهش را با گریه اظهار می کند. وقتی یزید از او پرسید: چرا گریه می کنی ؟ فرمود: چگونه گریه نکند کسی که روپوشی ندارد تا با آن صورتش ‍ را از تو و نامحرمانی که در مجلس تو حاضرند بپوشاند؟ آری او می گرید که چرا روپوشی برصورت ندارد. وبدینسان پیام مکتب عاشوا نیز حفظ حجاب است .(113)
تاریخچه , اهداف وشیوه

برهنگی وبی حجابی دامی شیطانی است : در قرآن برهنگی و فساد را از دامهای شیطان معرفی کرده است :
یابنی آدم لا یفتننکم الشیطان کما اخرج ابویکم من الجنه ینزع عنهما لباسهما لیریهما سو تهما انه یراکم هو وقبیله من حیث لاترونهم انا جعلنا الشیاطین اولیا للذین لایؤ منون
ای فرزندان آدم مبادا شیطان شما را بفریبد, آنگونه که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون راند, لباسشان را از تنشان بیرون آورد تا عورتشان را به آنها بنمایاند شیطان و وابستگان او از جائی شما را می بینند که شما آنها را نمی بینید ما شیاطین را اولیا دوستان کسانی قرار دادیم که ایمان نمی آورند.
با توجه به آنکه لباس و حجاب وسیله ای است برای زینت , عفاف , وتقوی .

کشف حجاب هم از دامهای شیطان و اولیا اوست . بهمین جهت قرآن ضمن تشریح دامهای شیطان به مسلمانان اینگونه توصیه می فرماید:
یا ایها الذین آمنوا لاتتّبعوا خطوات الشیطان و من یتبع خطوات الشیطان فانه یا مر بالفحشا و المنکر ولو لا فضل الله علیکم و رحمته ما زکی منکم من ا حد ا بدا ولکن الله یزکی من یشا و الله سمیع علیم

ای کسانی که ایمان آورده اید از دامهای شیطان پیروی نکنید هرکس از این دامها پیروی کند شیطان او را به فحشا ومنکر دستور می دهد و اگر فضل و رحمت الهی بر شما نمی بود هرگز هیچیک از شما پاک نمی شد ولی خداوند هر کس را که بخواهد تزکیه خواهد کرد و خدا شنونده و داناست .(114)(115)
تاریخچه بی حجابی

از فصلهای گذشته بخوبی معلوم شد که تاریخ حجاب به آفرینش اولین موجودات روی زمین یعنی حضرت آدم و حوا (علیهماالسلام ) برمی گردد وفراز و نشیبهای بی شماری که در طول تاریخ رخ داده نتوانسته آن را از بین ببرد. تاریخ بی حجابی به سبک جدید آن از رنسانس علمی صنعتی اروپا آغاز می شود و طبق شواهد تاریخی کارخانه داران بزرگ برای استفاده از نیروی کار ارزان قیمت زنان , زمینه باصطلاح آزادی !! زنان و امکان حضور آنان را در محیط کار پدید آوردند.

زنان بی خبر از همه جا در تلاش فراوان برای دست یافتن بحقوق اوّلیه خویش !!گول این تبلیغات دروغین را خورده و آنان را در اینجهت یاری دادند!! دامنه این اقدامات کم کم کشورهای اسلامی را نیز فرا گرفت و بصورت سلاحی کار آمد برای تضعیف معنویت و اخلاق و سقوط اسلامی بکار گرفته شد و استعمارگران در جهت ترویج آن از هیچ اقدامی فروگذار نکردند در این راستا واژه های بسیاری تغییر کرد مذاهب جدیدی توسط استعمار ساخته شد حرفهائی در قالب علمی مطرح گردید و; نخستین کشور اسلامی که اقدام بکشف حجاب از بانوان کرد افغانستان بود.

امان اللّه خان پادشاه افغانستان مسافرتی به اروپا کرده و در مراجعت از اروپا در سال 1306 شمسی به ایران آمد و از طریق خراسان بکشورش باز گشت به محض ورود به پایتخت اعلام نمود که زنان بایستی بدون حجاب باشند و نخست خود با همسرش بدون حجاب در مجامع و محافل ظاهر شد.
این بی پروائی آنهم در کشوری چون افغانستان موجب قیام عمومی در آن کشور گردید و امان اللّه خان ناچار به استعفا و ترک کشور شد .
دومین کشور را می توان ترکیه دانست : بعد از سقوط دولت عثمانی در ترکیه آتاتورک در سال 1313 فرمان منع حجاب را صادر کرد.

در ایران آغازگر بی حجابی را زنی بنام قره العین دانسته اند وی که در سال 1223 در یک خانواده مذهبی در قزوین بدنیا آمد با ظهور باب به این مسلک استعماری پیوست . وی با کشف حجاب و آرایش کامل ظاهر می گشت و به ترویج بهائیت می پرداخت تا آنکه فشار افکار عمومی بر دولت ناصرالدین شاه بالا گرفت و قره العین معدوم گردید.
ولی زمینه سازی برای کشف حجاب بطور رسمی همزمان با اقدامات آتاتورک آغاز گردید در سال 1313 وزیر معارف وقت مسافرتی به شیراز می کند و بمناسبتی مجلس جشنی که از پیش تدارک دیده شده بود برپا می کند که عدّه زیادی از طبقات مردم در آن شرکت نموده بودند پس از ایراد سخنرانیها و نمایش در خاتمه آن عده ای از دوشیزگان بروی صحنه (سِن ) نمایان می شوند و ناگهان نقاب از چهره بر می گیرند و ارکستر رقص ‍ می نوازند و دختران به پای کوبی می پردازند.

اعتراض و فشار افکار عمومی در همان مجلس و در شهر بالا می گیرد و رضا خان بخاطر هراس از قیام عمومی انجام این اقدام شوم را بتا خیر می اندازد. ولی پس از مسافرت به ترکیه و اطمینان از آنکه کشف حجاب در کشورهای اسلامی قیام عمومی را بدنبال نخواهد داشت بصورت جدی وارد عمل می گردد.

لینک کمکی